torsdag 22 februari 2018

Ingen tävling

Nää, jag backar ur från tävlingen. Jag känner att Teo är sannerligen inte klar och eftersom jag är sådan tävlingsperson så kommer jag satsa så hårt och bli såå besviken när det inte går bra för oss. Så då är det lika bra att stryka oss.

Dessutom ogillar jag den här hysterin på tävlingar, inte på själva tävlingen utan dessa förbaskade anmälningar. När ändrades detta?? Att varenda tävling blir så hysteriskt fullbokad på en gång? Jo, efter att tävlingsregementet ändrades.. Då helt plötsligt blev det otroligt viktigt att tävla "stora" tävlingar. Jag menar; att en "vanlig" SM-kvaltävling blir full på ca 1 dag var tidigare rätt ovanligt. Nu blir det fullt med 120 anmälda och en reservlista!?!

På Geadingakeppni-SM 2012 (tror jag det var) så var tävlingen knappt full och ingen publik. Folk hade knappt hört talas om tävlingsformen här i Sverige och 2 år senare så var det pompa och ståt och väldigt fullbokat. Visst är det roligt men det kräver så enormt mycket mer av tävlingsarrangörerna. Och vi som tävlar blir bara mer och mer hysteriska.

Det är trevligt med stora SM och att så många klasser är representerade men det blir hårt tryck på alla tävlingar för lokala klubbarna som då ska stå emot trycket.

Men som sagt, jag har ingen lust att tävla när vi inte är redo för det. Jag behöver inte tävla, måste inte kasta mig ut på tävlingar för att jag vill. Jag måste tänka på Teo också. Han behöver mer tid på sig att bli riktig tävlingshäst och faktum är att jag trivs rätt bra med att bara träna.

Jag kan väl erkänna att jag tycker de här nya anmälningssidorna inte är min favorit heller.. Ha anmälningarna på en enda sida, lokalklubbar.. Antingen den här inDAT eller Icesale.. Inte båda eller på andra sidor.. Det räcker med en inloggning. Eller de nya hemsidorna - de är inte alls så informativa längre..  eller lätta att söka i..

Nåja - det blir nog bra.. Har väl inte satt in mig i tävlandet heller så det kan väl bero på det. Har inte tävlat sedan 2014



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar