torsdag 12 maj 2016

Snälla hästar, skritt och Ida

Underbar kväll med lagom svalt väder så jag kunde ta och skritta min dam. Jag har inte kunnat göra det på 2 dagar då jag har ansett att det är för varmt för Ida att sitta instoppad i min jacka och att ha henne i bilen är totalt uteslutet för mig. Så, då får man välja att INTE rida.

Men igår blev det en liten skrittrunda. Brana var pigg pigg pigg pigg piiiigg!! Kjartan likaså. Men det var mysigt och väldigt skönt.

De är inte så trevliga mot varandra mina hästar. Ibland är de hur goa som helst men oftast ser det ut som det gör på filmen här.. Den här filmen visar inte helheten för ibland blir Brana så arg så hon börjar stegra.. och folk undrar varför jag har överdörr till henne :-)



Ida är nyklippt.. Jag klippte henne i förrgår för jag noterade att hon blev mer eller mindre överhettad att åka bil med mig och då måste pälsen bort. Vilket naturligtvis resulterade i att det blev kallt ute och nu fryser hon hela tiden. Hon sov under en tjock filt hemma igår..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar