onsdag 4 maj 2016

Huset och Jag

Det har faktiskt gått över 2 år nu sedan jag köpte mitt hus.. När man tänker efter så är det en enorm investering att köpa hus och ett stort risktagande men jag ångrar absolut ingenting. Jag älskar mitt hus och älskar att planera, göra om, fundera, bygga till, rätta upp, justera osv. Det är kul att skapa!!

Tänk så mycket huset har fått gjort.. Från trä (inomhus) tak till golv så är det målat överallt, alla fönster kittade och målade, värmepump installerad, helt nytt badrum, nymålat kök, värmekablar installerade lite här och där, altan isolerad, sotarn har kollat vedkamin, taket är rensat från mossa, jordfelsbrytare installerad, gångbron runt huset är justerad och säkrad med nya bjälkar, ca 30 träd är nedtagna, ett litet förråd är borttaget, äppelträd är planterat, nytt fönster installerat i köket, uppfart är breddad och huset har gått från blått med röda knutar till rött med vita knutar..

Och mer planer på gång....  jag skulle aldrig ha kunnat göra allt det här utan mina föräldrar som har varit mina läromästare, mina mentorer, mitt bollplank..Plus min suveräna syskonskara med ingifta partners som har hjälpt till massvis..

Förr

Nu

Förr

Nu, nja lite mer är förändrat men det här var senaste bilden jag hade.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar