måndag 30 maj 2016

Mors dag, rymmare, skritt

Vi tar väl dag för dag berättelse..

Fredag: Lugn kväll.. Åkte till stallet, tog in hästar, borstade massvis och sedan hem.. Gos med Ida, dammsög och sånt där man behöver göra hemma för att hitta golvet..

Släpp in mig!!

Lördag: Lektioner för både islandshästar som 3-gångare. Stallmöte i stallet.. Uteritt med hästarna.

Och här börjar det hända grejer! Jag skulle iväg med Brana & Kjartan som handhäst (ensam i stallet) och så tappade jag honom precis vid stallet. Han galopperar iväg - dumma häst - ner mot asfalten, gnäggandes med mycket beslutsamma steg. Brana står på stället och stegrar för hon vill ju också galoppera iväg så jag slängde mig av damen, in med henne i boxen, av med sadel och träns och så fixa lite gott gott i en hink och full fart mot Kjartan.. 
Tror ni jag såg honom?? Näää, ingen Kjartan någonstans.. Hörde bilarna där nere på asfalten bromsa in så jag börjar gå mot asfalten och så ropar jag på honom.. Hör honom gnägga och trava fast på fel ställe än vad jag trodde.. Den lille fulingen hade vänt och var på väg mot stallet uppför backen. Så jag vänder, går emot honom eftersom han har stannat för att lyssna efter brudarna, försöker ta i grimskaftet men då drar han iväg!?!! Så jag går efter (ingen idé att springa för det brukar göra hästar mer exalterade),, När jag har kommit uppför backen och runt hörnet så ser jag honom stå vid stalldörren, viftandes med framhoven som för att säga "TA IN MIG!".. suck.. han står alltså precis på samma ställe där vi startade.. Släppte in honom i stallet och han sprang till sin box.. 
På med alla prylar på Brana igen och så ta med Kjartan och ut för en skrittrunda.. Den här gången höll jag hårt i hans grimskaft.. 

Vaddå? Jag är heeelt oskyldig.. 

Söndag: Mors dag, Mosters födelsedag.. Så stallet först på morgonen, mocka, släppa ut hästar och så iväg till morsan.. Gräva lite, trimma lite runt tomten och så äta tårta. Myysfaktorn var hög. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar