onsdag 27 januari 2016

Vårkänslor

Vilken underbar morgon det är.. Jag vet att jag är alldeles för tidigt ute, det är ju bara januari, men jag har fått vårkänslor. Värmen, droppet från taket när snön smälter, fågelkvitter, hästar som börjar fälla - japp, då blir jag också alldeles glad.

Det är också helt fantastiskt vad det är härligt med stallkamrater. Ibland önskar man att man vore ensam i stallet, särskilt när storhästfolket sätter igång med sina debatter (de har lite samarbetssvårigheter i vårt stall), men då och då så blir alla så där härligt glada och pigga. Alla småsnackar i stallet, skrattar åt gemensamma skämt, pratar om sina hästar.. ja, har så där underbart trevligt som man ska ha i stall.

För det är ju energi man får och ger av att vara i stallet och det är det man vill ha.. Glädje, inspiration, värme och den där kicken..

Den där kicken gör att jag vill göra mer i stallet, såsom kratta utanför, sopa gödselplattan, städa upp vid hagen och så kanske organisera sadelkammaren.. Det är den kicken som gör att jag längtar till stallet när jag åker därifrån..

Jag är en hästnörd, det har jag förstått. Jag skulle kunna vara i stallet hela dagen lång och bara njuta. Älskar att se på hästarna i hagen och vad de gör. Älskar att rida på alla hästar. Älskar att mocka, väga hö, kånka vatten, mocka hagar, borsta hästar, dra ny eltråd, sopa golvet, kratta rent, putsa sadlar osv..

Älskar hästar! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar