torsdag 11 maj 2023

Ida röntgad - insulinom

 Då har Ida varit på röntgen och nu får jag invänta svaren från veterinärer om hur det gick. De sövde henne, Ida fick 3 olika kontrastvätskor i sig - den ena för att hitta tumörer, den andra för att kolla organ och den tredje för blodkärl och mellan varje vätska genomgick hon en skiktröntgen.  Komplicerad undersökning och med detta då ett komplicerad utvärdering.

Hon hade fått fiskbullar efter sövning, gulligt, det hade hon ätit bra och kissat. De ringde mig vid 11:30 och meddelade att allt hade gått bra men hon skulle få dropp ca 1 timme (för att få ut kontrastvätskorna) och sedan skulle jag få hämta henne. När jag väl var på kliniken så tror jag att jag hörde henne när de öppnade de ljudisolerade dörrarna för de sa nämligen att "hon vill verkligen verkligen gå hem".. Så nog skrek hon alltid.

Väl hemma så fick hon lite mat sedan sov och gnydde och kissade hon varje timme typ. Det var en tuff händelse enligt henne. 

Men nu är det bara att invänta provsvaren....

Precis hoppat in i bilen efter jag hade hämtat henne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar