onsdag 11 januari 2023

Morgonträning

 Idag var en sådan dag då jag ville göra allt på morgonen för att sedan kunna vara hemma och jobba resten av dagen och så blev det. Jag kom till stallet tidigt, gav de lite gotteligott och så täcken på, ut med några av dem och så fick Teo lite frukost inne. Mockade lite medan jag väntade på att han skulle äta klart och sedan så på med grejerna och ut till ridvolten. 

Övade lätt eftersom jag vet att Teo inte gillar att träna på mornarna, så det blev lite åttavolter i tölt med fokus på att jag inte ska hänga i handen och ge rätt hjälper. Bära min hand var också ngt jag fokuserade på då jag tenderar till att fastna nere i mankammen med hårda händer - bär jag dem lite ovanför så är jag mjukare i handen. Gick över till galopp och vi övade volt med buren hand och så lite tempoväxlingar i galoppen. Också ngt jag behöver öva på, tempoväxlingar samt nedtagning till tölt. Blir ofta lite hackigt i nedtagningen och spänt, så det ska jag nog börja öva mer på. Tempoväxlingar är alltid bra för bärigheten och smidigheten så det vill jag också öva mer på.

Sedan var det bara att ta in honom i stallet igen, ge några morötter, borsta av, tvätta av all utrustning, klä på honom täcke och så ut i hagen.. Riktigt skön morgon.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar