tisdag 31 maj 2022

2 veckors vila, nu igång igen

 Hästarna fick vila 2 veckor helt från mig då jag har jobbat massvis på mitt gästhus inkl bastu under min korta men intensiva semester. Det var nog välbehövligt för dem att få en totalpaus från all hantering.

Ibland är det riktigt bra att pausa ordentligt, både för hästarna och för mig. Det låter alla små skavanker på och i kropparna att läka och hästarna får en chans att bara vara hästar. 

Men i förrgår då började jag igen!! Teo var pigg, glad och riktigt härlig tölt på grusvägarna. Kändes nästan som en ny häst. Solfari fick en liten longering och så lekte vi "följa john" på ridvolten. Han är en riktig trick-häst som älskar när jag hittar på nya saker, synd bara att jag inte är en sådan person som gillar trick och lek. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar