måndag 10 augusti 2020

Tempo, tempo

 I lördags drog jag ut på en sväng med Teo väldigt tidigt på morgonen. Det skulle bli 30 grader så jag ville undvika den värsta värmen! Vi övade på tölt, tempoväxlingar, trav, galopp och det gick väldigt bra. Senare på dagen kom mina föräldrar hem till mig på besök, vi åt god smörgåstårta (första gången jag har gjort smörgåstårta) och vi samtalade, jobbade lite och bara "var"..


Söndagen blev lite annorlunda. Jag drog ut på en träningsrunda med min andra stallkompis och hennes sto. Dubbla varv av vår runda i tölt, trav, galopp och så fick jag se hennes flygande pass. WOW!! Första växeln kunde jag hänga med i ökat tempo tölt men sen la hon in turbon och då kunde inte Teo och jag hålla tempot.. Hon försvann på grusvägen i extrem flott flygande pass medan Teo och jag töltade på, avståndet ökade och ökade mellan oss. 
Avskrittning och sedan avspolning och utsläpp. Vi tog en mysfika i stallet, mockade, fixade och donade och sedan åkte jag hem och vilade..

För att sedan komma till stallet på eftermiddagen och återigen rida ut tillsammans med stallkompis och hennes sto. Vi tog ungefär samma runda men lite lugnare tempo. Sedan avspolning och instoppning i box, rigga kvällen och åka hem.. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar