söndag 11 augusti 2019

Ridning & Elstängsel

Ett fasligt byggande i helgen. Det var kvavt som attan så svetten fullkomligt rann över hela min kropp, mina kläder var sjöblöta.. Mellanåt så blev det regn, typ skyfall och sedan sol och kvalmigt väder igen. Vi kan lugnt säga att jag tyckte det var lite jobbigt, längtar till kylan.

Nåja, nu har jag satt fast trästolp i extra hagen, byggt ordning en liten lunchhage och riggat upp allt inför vintern.

Lördag kväll var ett evinnerligt skyfall och jag hade hälsat på min moster och när jag åkte hem passerade jag stallet. Jag gick ut i hagen (suck, det spöregnade ju) och kollade av hästarna - Teo är en riktig värmekamin, han brydde sig inte alls. Den nya hästen var lite besvärad så jag tog beslut att ta in hela bunten. I vardagskläder!! Jag var såå blöt in på bara skinnet.

Söndag morgon fortsatte jag med staketbyggandet och sedan red jag Teo. Han gick vansinnigt bra! Känns så skönt att han är så laddad inför tävlingen på söndag. Mina kläder blev återigen sjöblöta pga detta kvava väder.

3 dagar kvar till min semester.. Längtar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar