onsdag 31 oktober 2018

Storm-ridning

Ahh, bästa vädret att rida i.. Massa vind, lagom svalt och så lite regn på det - kan det bli mer underbart?!! Jag fullkomligt älskar detta väder!!

Så naturligtvis red jag och det blev lite voltarbete. Massa stora åttavolter med fokus på yttre handen och yttre skänkeln.. Jag har en viss förkärlek för att hålla på och fibbla med innerhanden, särskilt i vänster varv, vilket gör att hästen jag rider inte går så pass bra som jag vill - så jag övar mig själv på att bara rida med yttre hand och inte glömma yttre skänkeln. Svårt men ack så bra det blir när jag gör rätt.

Så när jag var nöjd med min uppgift, blev även Teo nöjd med att jag gjorde rätt och rullade på så fint i tölten på åttavolter. Då avslutade jag.. Underbart när man känner att man kan göra rätt ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar