torsdag 25 oktober 2018

Tillbaka till verkligheten

Då var min "sommarsemester" klar för året. Underbart med semester i oktober och det lär jag nog försöka göra igen! För semester mitt på sommaren känns onödigt för mig eftersom dagarna ändå är långa, ljusa och man hinner ändå med så mycket på kvällarna  och jag tycker det är lite för varmt på somrarna så det är perfekt med att jobba då..

Men jag brukade ta semester i augusti men det här året passade det mig inte så det blev oktober istället. Och vilken perfekt månad att ta semester på!! Alla andra jobbar, ingen värme, den här hösten kom smygande med sina färger och vackra mornar och jag kunde göra allt möjligt under dagarna såsom:

  • Hälsa på familjen
  • Åka till affärer och shoppa - det var ju inga i butikerna utan bara jag.. nästan.
  • Mocka alla boxar varje morgon, fodra, släppa ut, gosa i stallet
  • Ta promenad med Ida och njuta av kylan, solen, färgerna
  • Bygga än det ena, än det andra hemma
  • Rida på kvällarna med kompisar
  • Njuta av dagen.

Jag har helt enkelt haft det suveränt men nu är det tillbaka till verkligheten med morgonfodring, jobb och sedan allt stalljobb på kvällen igen.. Skönt med att komma tillbaka till rutinerna..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar