fredag 24 augusti 2018

Uteritt

Jag har glömt bort hur kul det är med att ha hästtransport.. och en hästkompis..
 
För nu har vi varit ute på äventyr igen tillsammans!
 
Det är inga långa körsträckor men det är ny miljö och nya vägar vilket är extremt roligt. För mig är det att återbesöka gamla ridvägar men för Therese är det nytt.
 
Så vi tog släpet och lastade på våra killar och drog iväg mot Klingsboda, ja eller bakom Klingsboda. Där parkerade vi, tog ut våra pälsklingar och sadlade, tränsade och red iväg.
 

 
Vi red på gamla kända ridstigar, rätt överbevuxna nuförtiden, som jag har ridit på massa gånger för sisådär 4 år sedan. Väldigt kul och väldigt mysigt för hästarna.
 
Therese och jag bubblade på och hade så där otroligt roligt som man kan ha när man rider ut med kompis och njuter av färden. Hästarna frustade och noppade lite grässtrån som passerade deras huvuden, Ida sniffade in luften i min famn och livet var bara härligt.
 
Det här kallar jag vardagslyx. Att bryta kvällarna med en härlig uteritt.. Underbart.
 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar