måndag 20 augusti 2018

Hovslagare, Uteritt

Idag kom hovis och skodde Teo, som har börjat bli lite väl kaxig nu tycker jag.

Teo bet mig över ryggen i helgen, helt oprovocerat!! Tror att han egentligen bara ville påkalla uppmärksamhet men det blev ett litet bett med framtänderna. Sådant gör man inte på matte. Så nu åkte hingstgallret på och kelstunderna drogs in direkt.

Han var t om lite kaxig mot hovis genom att visa sitt missnöje med att vifta på svansen, vägra lyfta hovarna och vrida huvudet mot hovis bakdel. Sådant beteende uppmuntras inte och det blev lite kontroll från huvudänden av mig.

Therese och jag tog släpet och drog iväg från stallet en liten sväng i söndags. Vi åkte bara typ 15 minuter från stallet men på rätt sida om motorvägen och red på mina gamla hemtrakter i skogen. Underbart mysigt och det här ska vi göra oftare. Så nyttigt och så härligt att få se annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar