måndag 6 augusti 2018

Tränar, tränar...

Ja, ibland blir inläggen rätt ensidiga, kanske för att jag tränar typ samma sak hela tiden och är konsekvent med min träning.

Men, det var stallet både morgon och kväll under helgen. Dels för att lille gubben Kjartan ska få chans att äta tillräckligt, dels för att jag gillar att vara i stallet, dels för att hästarna ska slippa den enorma mängd flugor och dels för att jag vill rida när det är som svalast.

Så lördag morgon tog jag mig en runda i skogen med Kjartan och Teo. Mysigt, skönt och inne i skogen mötte vi en räv som inte har noterat att vi var där. Så vi stannade, tittade på räven som skrotade runt och letade efter mat. Rätt kul faktiskt att se vilda djur bete sig som de ska göra och som inte springer iväg. Men naturligtvis upptäckte räven oss efter ett tag och sprang iväg.

Under dagen passade jag på att städa hemma (sådant måste man ibland göra för att hitta golvet) och så köpa lite spån samt kraftfoder senare under dagen för att sedan åka tillbaka till stallet och rida lite igen.

Söndagen var typ samma förutom att jag och Teo tränade på volten. Han gick väldigt bra! Vi övade det som vi mer eller mindre alltid övar, flytta bogen, volter. Men igår provade jag även på en tempoväxling i tölt.. Jajamän - det börjar funka.

Det är verkligen som Peter säger: "Prins-avkommor tar tid på sig att utvecklas men när de väl är klara, så är de väldigt fina." Vi är långt från klara men vi är på god väg..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar