måndag 22 januari 2018

Stallchef....

Jahap, då blev man stallchef då...  Det har varit så otroligt stökigt i stora stallet med dessa otroligt envisa tjejer som äger hästar så det inte är klokt. Det har varit "jag jag jag, mitt mitt mitt".. hela tiden.

Den ena hotar med det ena och den andra hotar med det andra och tonen har blivt låg. lägre lägst.. Likaså i vår Facebook-grupp där det mer eller mindre har gått från vuxna kvinnor på 30-55 till ungdomar, nästintill barn på 8-13 år. Hårda ord, hårda pekfingerspekningar och väldigt skarpa toner.
Ingen har velat ge vika och till slut kom då hoten..

"om jag inte får som jag vill så flyttar jag...."

Vilket jag reagerar mycket dåligt mot. Jag avskyr hot och utmanar gärna den som hotar, men jag var inte den som blev hotad nu utan det var kollektivet, vilket jag inte ingår i..
Det har varit försök till möte den ena veckan efter den andra men knappt några har dykt upp men till slut så dök nästan alla upp - förutom 1 som fick en sjuk hund och blev tvungen att åka till akuten.

Det stöttes och blöttes en massa frågor, kommentarer men alla var överens om en sak:
Vi måste bli vänligare!!

Så det beslutades en massa och fodringspassen skrevs och på köpet så blev jag stallchef för hela stallet. Jag har nu mandat från gården att gå in och styra som jag önskar - en rätt bra känsla då jag nästan redan har pysslat med det här men utan styrkan bakom orden.. Nu har jag både rätten och styrkan på min sida.

Det första som skedde dock var att en till person sa upp sig.. Personen ansåg att passen var orättvist fördelade, det var då den med sjuka hunden, och tyckte att alla var elaka och ville flytta omgående. Personen hade redan förvarnat mig om att den ville flytta pga andra skäl som gäller täcken, så om personen flyttar nu eller senare gör väl inget enligt mig. Japp - det händer saker i vårt stall.
Jag tycker det är tråkigt men ibland nödvändigt att flytta - man kommer till något ställe där man trivs bättre och fungerar bättre med folket. Ibland så matchar man helt enkelt inte med resterande gäng.

Tyvärr börjar en tredje person också hota med flytt men vi får se.. Det här är de 3 personer som då har varit lite.. svåra.. Mycket trevliga men svåra..

Vi får se om jag lyckas styra upp allt i stallet - det behövs en hel del nytt folk nu, så jag har börjat annonsera...  Tur att "min" del funkar perfekt..

I värsta fall - så slängs väl alla stora ut och så kan jag göra om hela stallet till islandsstall och driva allt själv..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar