fredag 5 maj 2017

Glädje

Många människor förstår inte vilken glädje hästar ger..  

Varje morgon när jag kommer till stallet och ser hästarna i hagen, så ser jag en vacker tavla. 2 islandshästar, betandes i morgonsolens strålar, dimman håller precis på att lätta, trädens löv svajar lite lätt i vinden, fåglarna kvittrar..  Då blir det varmt i hjärtat.. 

eller...

När jag kommer till hagen och hästarna ser mig och kommer galopperande fram till mig..

eller..

När jag kommer till stallet på morgonen och alla hästar i stallet hummar "välkommen" till mig. 

Eller bara när jag står och mockar bajs i boxen/hagen och hör fågelkvitter omkring, hästar som frustar och traktorn som kör en bit från hagen.. 

Alltså det är underbart med hästlivet.. Det spelar ingen roll vad jag gör, bara jag gör något i stallet. Mocka hage, mecka hagstaket, bära hö, kratta gången, borsta hästar, fodra hästar, kånka vatten, rida...

Jag fullkomligt älskar det här livet och borde egentligen bo på en gård.. eller bli kär i en bonde..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar