måndag 30 januari 2017

Helg helg helg..

Det blev en "lugn" helg för mig, vilket är rätt skönt ibland. 

Lördagen kom mamma över och vi tog en härlig ridtur på morgonen.. Lite för hårt i backen, men isen är trevlig.

Sedan var det stallmöte, vilket vi har i vårt stall en gång per månad, och vi dryftar än det ena, än det andra. Det är mycket som man ska komma överens om och lista ner på papper. 

Därefter följde mamma med mig hem och så tömde vi hästsläpet på fönster som jag hämtade i höstas. Japp, de har fått ligga kvar i släpet fram till nu. Och så käkade vi lite, snackade lite och sen tillbaka till stallet för att ta in hästarna, natta dem för kvällen och så åkte mamma hem.
Ida och jag slöade i soffan, vissa mer än andra.


Söndagen, uppe före tuppen och så iväg för att morgonfodra, mocka, rigga inför insläppet. Och så iväg till frisören!! Jag har inte klippt mig på 2 år och det började kännas nu, håret har blivit lite svårt att reda ut, så nu blev det en klippning, jösses så dyrt det är att klippa håret nuförtiden.

Före....
Efter....

Sedan lite hemmamys med Ida och så iväg till stallet på eftermiddagen för att ta in hästarna, rensa hagen på lite gammalt hösilage, rida Teo (fortfarande stenhårt i backen, nästan hög tid att ställa hästen på en liten vila - för det är inte kul att rida på stenhårda grusvägar/paddock), sopa, rigga för morgonfodringen och natta hästar. 

Sedan fick Ida klippas också. Men det gör jag själv hemma..

Ida före...
Ida efter...

Det var min helg det..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar