fredag 27 november 2015

och så blev det 3 flockar igen......

Jag börjar bli expert på att bygga hage fort, särskilt i mörkret!! Jag kom till stallet igår kväll och fick höra av Helene att min lilla dam hade attackerat en av hennes hästar i hagen medan Helene stod vid hästen. Det är INTE ok..Brana är en liten tossig dam och kan göra dumheter men att attackera hästar när människor står bredvid är inte alls bra..

Så jag snackade lite med Helene och vi båda kände att det var bäst om vi splittar dem igen. Dels för att Helene ska känna sig trygg (mina ord, inte hennes) och dels för att vi båda ser att hennes två hästar börjar i ärlighetens namn ruttna på att Brana jagar dem hela tiden. Och när de kommer svara emot, så kommer jag ha en skadad häst.. igen.. Det är inte bra för hennes två hästar heller att bli jagade av och till då de båda har haft lite muskulära skador..

Så jag byggde om hagen lite.. i mörkret.. med pannlampa på.. i leran.. Jättekul. MEN å andra sidan var jag förberedd så planen fanns redan i huvudet så det var enkelt att göra ordning. Efter ca 15 minuter var jag klar med hagen, grinden och allt..

Hästarna togs in och så red Nilla & Jag ut på grusvägen med Kjartan som handhäst. Jag vet inte riktigt vad som har hänt men Brana är just nu otroligt HET. Hon taktar i skritten, gasar i tölten så jag får jobba ordentligt med att hålla ner hennes energi.. Inte mig emot att hon är het men det är lite ovanligt.

Damerna, alla 4 och en herre fick gå ut i sina respektive hagar. Kjartan i sin manshage, Brana+Svipa i sin hage och Rakel+Kria i sin hage. Tur att vi har en stor hage så vi kan dela upp den på det här sättet. Alla hästar var lugna och fina så de var nog rätt nöjda med den "nya" uppdelningen..

Bjuder på en härlig bild av Kjartan när han precis hade fått ta av sig regntäcket.. Tacksam kille som rullar sig i värsta leran direkt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar