fredag 27 november 2015

Áramótakeppni

Nu ni.. NU ska Brana och jag ut på tävling!! Även om det är en inofficiell tävling och det är en skojtävling mer eller mindre så ska det bli otroligt roligt.

Tävlingen heter Áramótkeppni och innebär att man visar det bästa man har på hästen. Alla i klassen rider in samtidigt och alla rider i höger varv och sedan är det bara att ösa på..
Efter första omgången väljs ett gäng ut för att rida en gång till och efter det så väljs 6 ekipage och så blir det då finalomgången.

Tölt premieras förstås högt eftersom det är islandstävling men alla gångarter accepteras..Flott hållning, utstrålning, ren takt, flott aktion och helhetsintryck gäller.

Det är helt enkelt en tävling där Brana och jag kan visa upp oss på ett fartfyllt sätt med massa glädje. Vi kommer visa tölt, tölt, tölt, tölt och TÖLT..
Synd att man inte kan ta med handhäst på tävlingen :-)

Vi ska då tävla Elitklassen där även Nilla & Svipa kommer hänga med.. De ska tävla speedpass också men det kan inte min lilla 4-gångsdam hänga med på.

27 december ska vi tävla.. för mer info gå in på http://www.tolt.nu/taevling/aramotakeppni

Jag hoppas på fint kallt väder med lagom mycket snö..

Det här var en träningshäst jag hade för några år sedan.. Lilla Tilvera.. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar