fredag 6 november 2015

Liten lätt uteritt

Det är då till att vara trött just nu. Är det avsaknad av kyla som gör att man blir så trött?? För jag tror nästan alla jag känner är trötta just nu. Jag brukar i normala fall vara pigg på hösten men det är lite för varmt för att jag ska känna mig glad - jag vill ha frost, vinter, snö och minst -15 grader.

Andra problemet är att jag har svårt att komma i säng i tid. Det är antingen det ena eller det andra, både i stallet eller hemma. Så sängen blir det vid 23-tiden eller 24 vilket är på tok för sent när man går upp kl 5 på morgonen.

Det blir nog bättre så fort julsakerna kommer upp vilket bara är ca 2.5 vecka kvar!! Allt mitt kommer upp till 1.a advent och julgranen åker nog upp då också.. Det blir så ljust, glittrigt och glatt..

Igår blev det en liten lätt uteritt på Brana och Kjartan fick hänga med som handhäst. Lite läskigt är det att rida längs med grusvägen i totalt becksvart mörker. Det är inte så att det är en grusväg ute på ett öppet fält utan det här är en grusväg i skogen där man kan möta älgar, vargar, rådjur, harar, rävar och en eller annan häst eller människa med hund.

Hästarna gick fint och sedan fick de komma ut i sin hage.. Jag åkte hem och.. ja-a.. kom i säng gjorde jag inte i alla fall.. Tvättade, såg på PLUS som var mycket intressant igår och så var klockan 23 igen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar