tisdag 24 februari 2015

Helgens händelser

Det har hänt en hel del under den här helgen..

Först och främst. Jag kan DRICKA mitt egna vatten!! Wohoo.. Jag har inte vågat det tidigare då de gamla ägarna inte hade tagit något vattenprov efter 1985 så jag har köpt, hämtat vatten. Men för 2 veckor sedan skickade jag in vattenprov och det är riktigt fint vatten jag har. Så nu kan jag glupa i mig vatten direkt från kranen.

Hästarna sova inne fredag till lördag vilket de verkade uppskatta.. Kjartan såg ut som en härlig cocosboll morgonen efter..


De fick frukost inne och så drog Nilla & Jag till Orkesta-Lundby för att hämta halm som vi hade beställt. Jag med hääärlig migrän men det fick helt enkelt bära den här gången. Killen som tog emot oss hade tydligen sagt till Nilla att jag backar bra.. Det var ju "bara" en 90 graders inkörning enligt mig men men.. En del blir imponerade av det lilla.  Vi hämtade våra 20 balar, betalade och åkte tillbaka till stallet.  Det blev en liten ridtur och sedan fick hästarna vänta inne (IGEN!?!, enligt Kjartan) medan vi åkte ner och lastade ur halmen.. Eller vi och vi.. NILLA lastade ur. Jag satt och mådde dåligt.

Vi tog en lunch också. Årets första utomhus.. Det blev "anna-migrän-mat"-KEBAB. Inte alls fel.


Sen halmade vi skjulet också med 2 balar och äntligen fick hästarna komma ut. Brana kände direkt av att något var annorlunda och rusade till skjulet och blev helt överlycklig. Japp och som ni ser har det börjat bli lerigt.

Hemgång och fullständigt sängläge. 
För att vakna upp på söndagsmorgonen och inse att man har migrän igen.. Men fodra och rida måste man så Nilla och jag tog en liten sväng ute med hästarna och sedan blev det snabbfärd till Apoteket.

Väl hemma fyllde jag magen och huvudet med mediciner, satte upp hyllan som min pappa har specialgjort för en hörna hemma hos mig. Den vita med dvd och cd-skivor. 


Insåg att jag fick nog vara hemma på måndagen vilket jag blev.. Ida var mycket lycklig och hade koll på matte överallt.. inklusive toaletten..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar