måndag 12 januari 2015

Rapport från semestern

Då har jag återvänt från slö-riket.. Jag har alltså bara varit hemma och haft det skönt under julen. Vi tar en liten bildberättelse..

Brana var på klinik den 16/12, det har jag redan skrivit om.. Hon ser bättre ut och är nästan friskförklarad men veterinären vill se att kotsenskideinflammationen läker bra under ryttare också, så vi ska tillbaka på återbesök i februari. Sparkskadan hon hade fått såg bättre ut.  Det var ok att börja rida så fort sparkskadans svullnad har försvunnit.


Vi passade på att slöa en hel del hemma.. Ida njöt för fullt att ha mattes hela uppmärksamhet vissa dagar och ibland fick hon dela det med stallet och Brana.

Så blev det julafton.. Jag skulle ha julen hemma hos mig (wohoo, första julen hemma) och både mina föräldrar plus  min moster och kusin vitamin från Skåne dök upp. Vi hade en härlig julafton med både mat, dryck, promenad, bastu, kalle anka och spel (yatzi) på kvällen.. Det blev en hel del julklappar under granen TROTS att vi hade bestämt att det inte skulle bli några julklappar det här året. De sov över och vi hade en lugn, skön juldag och senare på dagen åkte de hem..



Första ridturen med Brana efter novembers kotsenskideinflammation. Svullnaden har lagt sig på sparkskadebenet.. Underbar känsla.

Det blev en liten uteritt med mamma och Nilla också. Det var kul att mamma kunde rida och då på sin gamle herre Kjartan.

Ja, och  vad är en vinter utan problem?? På annandag jul fick jag helt plötsligt inget vatten i kranarna och mina föräldrar dök upp för att assistera. Det visade sig att värmekabeln till brunnen var avklippt (!!?!!) av föregående ägare så vattnet hade förstås frusit.. Efter en hel del grävande så lyckades vi få upp hela slangen och satte på ny värmekabel och efter 4 dagar utan vatten - ni kan tänka er hur jag luktade - så kom det vatten i kranarna.. Underbart.. Duschen har aldrig känts så skön..


Vi tog en liten tripp till fjärilsmuseumet.. Det här var något vi hade tänkt att göra förra året men då var det stängt så det här året drog vi dit. Rätt skönt där inne men inte så jättemånga fjärilar. 

Förutom allt detta har jag förstås ridit var och varannan dag, fodrat, hälsat på Annica, hållit några lektioner och haft det väldigt skönt.. Perfekt semester med andra ord.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar