fredag 12 december 2014

Snart semester!!

Nu är det bara 2 arbetsdagar kvar och sedan har jag semester!! Underbar känsla..

Nu hoppas jag bara på att Branas kotsenskideinflammations-bakben är läkt så jag kan få börja rida. Bensparkskade-bakbenet läker men är ännu svullet, jag hoppas svullnaden har lagt sig till onsdag 17/12 då vi ska in till Evidensia (igen) för att kontrollera om kotsenskidan är helt läkt.. Snacka om stökig häst jag har!!

Senaste gången jag tävlade var oktober 2013. Senaste gången jag red på allvar var början av maj 2014. Efter det har det varit lugnt och stilla.. Men som sagt, så länge hon läker så är jag nöjd.
Och en STOR ELOGE till Folksam hästförsäkringar som jag har.. Läser om många som får problem med sina försäkringsbolag men Folksam har sannerligen hållit det som lovade när jag tog försäkringen. Snabbt, enkelt och smidigt med direktregleringen via Evidensia.

Ketill och jag på en långtur.. 
Vi fick stanna & vila i skuggan då det var runt 30 grader varmt & vi hade en lång väg kvar att rida.
Saknar de här stunderna med min häst, mina vänner.. Vi tog några underbara långturer tillsammans med Mamma, Bettan, Sus . T ex Tiveden, Sörmlandsleden (då med andra personer), Grillby-runder, Täby-runder, Kårsta-runder, Klingsboda-runder.. Det var härligt.. 



1 kommentar:

  1. Jag saknar oxå långturerna. Tänk den där fantastika Tiveden-turen när vi red "vilse". Å turen förbi hästbadet i Unden (?), där hästarna fick bada i värmen!
    /Sus

    SvaraRadera