fredag 23 maj 2014

Livet lunkar på

Ja, vad gör jag nu då när hästen har ridförbud? Naturligtvis sköter jag om Brana, borstar, går ut och betar och mockar hennes hage. Hon står i hage dygnet runt, eller i en liten fålla där hon bara ska skritta - det händer att energin flödar över och hon busar runt lite men hon börjar vänja sig att vara sjuk. Den 16 juni ska vi på återbesök igen hos Evidensia.
Det blir en hel del packande också. Bara 4 dagar kvar tills jag flyttar till mitt nya hus som jag själv äger, vilket känsla! Läskigt, roligt, spännande. Det är mycket att lära sig om skötsel av hus, pumpen och annat trixande, tur att man har goa föräldrar som numera får utbilda mig i en det ena, än det andra.
Helgen som kommer ska jag packa det sista i den stuga som jag hyr och sen är jag redo för flytt. Och inte nog med det för jag ska även packa Branas prylar och förflytta dessa till nya stallet samt box ska rengöras, boden där jag har haft sakerna ska städas ur osv. En rejäl flyttstädning med andra ord.

En gång i tiden var leksaken, som Ida fick med sig från uppfödaren, lika stor som Ida. Hon har växt en hel del, nu är Ida 2,5 år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar