lördag 22 juni 2024

Hemmaprojekt har startat

 Japp, nu är jag igång igen med sommarprojekten. Mitt vedskjul håller på och rasar så jag blir tvungen att åtgärda det. Tömma allt i gamla skjulet, ner med gamla skjulet och idag har jag ägnat dagen åt att gräva gropar för betongplintar. Tidigare har jag köpt in allt (tror jag) som jag behöver för att bygga upp ett enkelt skjul. I nuläget kommer det bli reglar och plasttak, har jag tillräckligt material så kommer jag bygga glesa väggar. 

Jag är blåslagen och rätt trött, både fysiskt och psykiskt, då jag för första gången får göra all planering själv. Nu hoppas jag att min underbara läromästare Pappa, som gick bort förra året, blir stolt när han ser ner på mig. Han lärde mig så mycket och jag hoppas jag minns tillräckligt mycket så jag kan fixa det här. 

Så här såg skjulet ut tidigare. Stålram med presenning över. Fått skaka bort snö typ varje dag när det har varit massa snö. Det har gått sönder, ramen är böjd och den var helt slut. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar