söndag 21 mars 2021

Gummiband

 Jag har läst så mycket om ett företag som säljer gummiband som sitter på ett schabrak för att hjälpa hästen att bära sin rygg bättre. Bandet sitter runt bakdel och ett annat band lite långt bak runt magen. Många verkar använda när de longerar.

Men! Denna produkt kostar en hel del så jag tog en täckgjord och fäste i sadelstropparna och förde runt bakdel, funkade prima.

Så med den på Teo (som jag tycker har ett svagare bakben) tränade jag


på ridvolten. Jösses vilken effekt! Han pustade, stånkade, frustade men tölten blev magisk och galoppen kändes det också att det gav effekt. Det här måste jag prova igen!!

Solfari tränades också på volten. Longerades och sedan arbete från marken. Följa mig, backa, flytta bakdel, fokusera på mig.. Gick också väldigt bra! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar