torsdag 31 december 2020

Tillbakablick 2020

 Så här i slutet av året brukar jag ägna en liten stund till att blicka bakåt. Se vad jag har gjort, funderingar över vad som har skett både positivt som negativt och fundera över vad 2021 kan erbjuda.

Kan säga att jag har gjort lite mindre detta år än vad jag brukar göra men covid har gjort mig ledsen och lite inlåst. Jobbet har varit extremt slitsamt detta år också vilket inte har hjälpt till. 

Så tankar inför nästa år... Jag måste njuta lite mer av livet, fånga dagen så att säga, våga säga JA lite oftare. Mitt jobb är kul men under 2020 har jag haft ett riktigt tungt jobbår - det har slitit på mig och jag har inte riktigt orkat vara den glättiga, glada, överpositiva person jag brukar vara, som alltid är rolig, glad och hittar på bus. Jag har blivit lite mer introvert.. 

Jag kommer åka på tävlingskurs igen med Teo och tävla, om covid lugnar ner sig. Solfari ska tränas också, jag tänkte börja handhästa honom och sedan starta inridning under vintern 2021, då är han nästan 4 år. 

Mitt hus ska få en invärtes uppfräschning. Isolera väggar, golv och samtidigt byta golv och måla tak, väggar, byta lister. 

Byggde en liten förvaringslåda i hallen

Och satte upp en liten ljusramp ovanför tavlan.


Älskade Theodor..  Vi har kommit varandra närmare under året.

Min bästa.. Min kamrat. Min Ida..

Mot jobbet.. Jobbat som attan har jag gjort detta år, mer än vad jag borde ha orkat med. Det har gjort mig en smula trött på kvällarna men vad gör man inte för brödfödan.,

Ida hänger ju alltid med på jobbet, överallt med allt jag gör.

Jag hämtade Solfari från Stenholmen där han hade gått med en flock hingstar/valacker. Spännande, läskigt och mycket roligt.

Teo och Solfari fann varandra direkt

Staketbygget fortlöpte runt huset. Mina underbara föräldrar assisterade som attan

Min bästa pappa byggde en altan till mig också. Så nu har jag massvis med altaner. 

Så här blev den som klar. Min soliga altan (fast just här regnade det dock)

Utökat odlingen hemma också. 

Skador händer och Solfari fick en pinne i benet mitt i sommaren. Läkte fint men lite veterinärbesök  behövdes.

Ny dörr in till huset! Familjen hjälpte till. 

Mer staketbygge under sommaren. Bästa syrran och mamma assisterade

Svåger fyllde 60år! Vi åkte dit och firade lite 

Vedboden fylld inför vintern

Det är inte ofta jag träffar vänner, de väldigt få jag har, då jag antingen jobbar eller är i stallet men plötsligt händer det! Bästa kompisen Annica kom över (skalar räkor här)

Svipa flyttade in i augusti och här hängde jag med Svipa och hennes ägare Nilla på en tävling på Benhamra som skötare.

IKEA!! Vårt 3:e hem.. Det här var i början av året innan Covid tog sitt stryptag om oss och höll oss hemma.

På något sätt har jag blivit flexi-terian.. Alltså äter rätt mycket vegetariskt. Det här är morotsbiff med grönsaker. 

Jag filmades rätt mycket detta år. Det var Rosa Bandet, och andra roliga on-line tävlingar. Dock tävlade jag aldrig (tyckte alltid att något inte var bra) men det är kul att filmas och se hur det ser ut.

Tävlingskurs var jag på också för Peter och Johan Häggberg på Marmatorp. Det här var mitt i sommaren.

Fixat tyg till min solstol.

Solfari och Teo busar rätt mycket i hagen eftersom de går ensamma i sin del av hagen. Det här var hösten 2020 när det fanns 4 killar i hagen (2+2 i separata hagar) samt 1 sto i en 3:e hage

Tävlingskurs nummer 2. För Bröderna Häggberg.

Och de sista dagarna på året flyttade min stallkompis med sina valacker. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar