tisdag 26 november 2019

Träning i min ensamhet

Eftersom jag jobbar sent, är jag även ensam i stallet. Det är lite tråkigt då jag gillar att prata med min stallkompis om ditten och datten men sånt är livet.

Teo och jag har börjat träna på allvar igen. Det går inte att rida på grusvägarna med honom var/varannan/var tredje dag - han blir riktigt dålig då, stel, ovillig, spänd. Jag måste träna honom ordentligt och med tydlig målsättning, annars blir han travtaktig och allt det tråkiga här ovanför.

SÅ! Nu har jag börjat inför säsong 2020. Vi jobbar faktiskt mestadel på ridvolten själva nu. Massa sidoförflyttningar, en hel del hopsamlingar och så tölt, massa tölt med aktiv energisk bakdel.. Och efter 3 dagars kämpande, börjar det äntligen gå bra. Nu börjar han gå på som förr i tiden och med mer tryck i steget. Jag kan lova att det är inte lätt men jag ser målet och vill dit.

Ser fram emot tävlingssäsong 2020 - får se hur mycket tävlade det blir


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar