måndag 14 oktober 2019

Långtur

Istället för tävlingen som jag skulle ha gjort i helgen men som tyvärr blev inställd pga för få anmälda så tog jag och mina stallkompisar på hästarna lite packväskor och fika för att rida ut på en långtur!

Jag och mina härliga stallkompisar. Självklart hängde Ida med för var skulle hon annars vara i 8 timmar?? 

Fikapaus.. välbehövligt efter ca 3 timmars ridning

Mycket härligt men visst hände det lite saker. Lite sken på en häst, lite skräckslagna inslag av lastbilar, stenar, tunnor osv som gjorde att min häst ville vända, vilket gjorde att resterande också ville vända och skena och en vattenfylld tunnel där jag fick ta en häst som bökade lite med både vattnet och tunneln (inte min Teo utan annan häst) och det slutade med att jag ledde hästen i vattnet upp till mina vader - tack så mycket..  Men det var en härlig runda och 5 timmars mys med hästarna.
Jag gör gärna om det igen!!



Ena halvan red vi först.. Från Toftesta, över motorvägen via en bro, på Roslagsleden i underbar skog.. .. Efter några timmar hamnade vi under motorvägen och sedan hemåt via en grusväg

Och så den stora rundan vid Klingsboda. Roslagsleden i skogen, ut på grusväg mot Klingsboda, vidare längs Klingsboda, sedan grusväg mot Morsta och så liten skogsrunda, in i en tunnel under motorvägen och så tillbaka på vår eviga grusväg mot Toftesta igen.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar