torsdag 26 april 2018

REDO för tävling

Nu har jag äntligen fått "tummen ur.." som det så fint heter..

Hästsläpet är servat och besiktat hos självaste Trailerexperten i Brottby. Lite olja, fett på olika ställen, bromsvajrar bytta och så besiktade de släpet åt mig också, lat som jag är..

 
Och så har jag fått mitt nya tävlingsskåp. Jag fick detta skåp förra år men det var lite väl tungt och så ville jag ändra på några detaljer så det returnerades hem till föräldrar under vintern och voila - så kom det tillbaka nu i veckan.. Lättare, mera funktioner och (målat ?!!?)  Jättefint och jag ser fram emot att få börja använda det..
 

Förr i tiden hade jag ett plåtskåp, underbart bra, men det sålde jag när jag slutade med stora hästar och behovet har inte riktigt funnits. Men med Brana, så önskade jag verkligen ett skåp eftersom det var ikea-säck på ikea-säck som plockades från transporten till tävlingsstall och det var ett riktigt hästjobb..
Nu har jag ett skåp med utrymme för sadel, träns, täcken, borstar, lindor, boots, spö, hjälm, spegel, snoddar, skor osv osv.. Allt jag behöver typ.
 
Så NU är jag redo för tävlingar!!
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar