tisdag 10 april 2018

Ibland räcker en kort ridstund..

En del kan ibland ifrågasätta varför jag då och då rider väldigt korta stunder.. men ibland behövs det liksom inte mer och igår var en sådan dag.

Jag värmde upp en liten stund för att sedan stämma av att han kändes mjuk, samarbetsvillig och följsam. Höger sida mjuk, vänster sida mjuk, rakt fram korrekt.. Tölt, Galopp, Trav, Skritt. Jamen då behövs det inte så mycket mer. Man måste inte alltid rida minst 1 timme per dag bara för att - den här gången blev det nog 20 minuter bara. Men när hästen går bra, känns bra, jag känner mig korrekt i sätet, korrekt i handen - allt liksom bara fungerar och avstämningen känns bra - då räcker det.

Bästa belöningen för hästen är när jag sitter av.. Bästa belöningen för mig är när vi är samspelta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar