torsdag 27 augusti 2015

Tillbaka efter semestern

Jamen då var jag tillbaks till verkligheten. Vilken underbar semester jag har haft, känns längre än de 3.5 veckor som jag har njutit av. Naturligtvis blev vädret superfint också, som jag förutspådde..  Visar hela semestern i bilder för det är för mycket att skriva..

Kjartan fick komma in till damerna efter att ha gått isär från april detta år. 

 På något sätt lyckades han skada benet på en liten skruv som satt lös i foderlådorna så han blev lite svullen. Jag skyddade mestadels pga "röt-månaden"
 
 Åkte till Ockelbo för att hjälpa moster med sitt hus. Det blev gruslass på gruslass plus lite måla.. Bilden är dock på mina föräldrars bastu, toalett och ni kan se föräldrars hus bakom träden. 

Stora fällningsdagen hemma hos mig. Hela familjen kom över och hjälpte till. ALLA träd ska ner så vi fällde runt 10 träd, rensade, sågade upp och placerade allt på rätt plats. Det var svettigt kan jag lova.

Jag satte fast panelen vid pumphuset. 

Målade förrådet rött så det matchar huset

Köpte en garderob (eller sån där "moderna" skenor)  från IKEA och satte upp den i sovrummet.

Mina föräldrar var över och vi tog ner en sisådär 7 träd till.. Jag är höjdrädd men utmanar mig själv rätt ofta med att klättra upp högt. Man måste fästa rep runt träd så att trädet faller rätt

Det har runnit in regnvatten i min brunn så pappa hjälpte till med att täta detta.
 Odlat lite har jag också ägnat mig åt.. Tomater
 Och potatis..
Självklart har jag klämt in lite ridning hela tiden också..
Och några dagars slöande

Lyckades tajma in besök hemma i Bålsta igen när de hade stora HÅBO-dagen och då skulle Lasse Åbergs staty som står utanför centrum avtäckas. Och vilka var inte där om inte Lasse och Sven Melander. Så mamma passade på att be om att få bli fotad tillsammans med dem..

Mina träd, de ni ser här på bilden ska tas ner av erfaren firma, och jag måste förbereda för dem. Så staket ner, vedhögar flyttas..
Staket borta - från andra sidan dock.. 
Var med familjen, ja en del av dem - syster, svåger, mamma, pappa och hundar i Norrtälje. Vi gick längs med kanalen och mös.. 
Isabell kom över och provred Brana efter skadan. 

Och så har jag säkert gjort miljoner mer saker såsom rensa vinden, klippt gräsmattan, lyft stockar, plockat ris, grattat svågern (han på bild ovanför) på födelsedagen, tvättat bil, sovit (jo, jag har faktiskt hunnit med det också) och en massa annat.. 

Underbar härlig semester fylld med fysiskt arbete och familj.. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar