måndag 12 september 2022

Bygga om hage

 Helgen som kommer så får vi en ny stallkompis med sitt sto. I och med detta blev jag tvungen att meka om hagen eftersom storhästarnas sommarvistelse var avslutad hos oss och då kan man ta bort en massa staket och göra om till isisar igen. Tanken är att en av isis-pojkarna i stallet ska gå tillsammans med detta sto så att ingen blir ensam i hagen. Mina pojkar är uteslutna från att umgås med flickor då de är väldigt hingstiga och kommer betäcka detta sto, absolut inte okey från min sida. Så det blev min andra stallkompis otroligt snälla valack som får gå med detta sto, medan mina pojkar går vid sidan om och det andra sto:et får gå i sin egna hage (hon har specialbehov som kräver egen hage). 

Hagarna är färdigfixade och jag tror att det blev en bra fördelning, det enda som behövs nu är lunchhage till sto+grabbe-hagen men det är ingen panik med detta. 

Den här sommaren har blivit lite annorlunda än föregående då vi knappt har haft några stallpass.. Varför? Jag vet inte, det har bara blivit så. Vi brukar ha pass året om, särskilt på eftermiddagarna för att rigga vatten osv men det här året har det på något konstigt sätt blivit att varje hästägare har fått sköta sin egna häst helt själv. Ingenting jag uppskattar för jag gillar det här med att veta när jag ska dit för att fixa vatten osv men men, det har fungerat och alla verkade vara nöjda med detta.

 Nu till helgen när vår nyanlända stallkamrat dyker upp, så kommer vi starta med pass igen, så då blir det lite enklare med vardagen.  Jag t ex kan strunta i stallet hela 3 dagar per vecka för ngn annan gör jobbet. Rätt skönt och då kan man planera annat, såsom storhandla, städa, tvätta, umgås med kompisar, vila.. 

Men nu ser jag fram emot att välkomna vår nya stallkompis och hennes häst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar