onsdag 13 juli 2022

Blir ett dyrt häst-år...

 Jag misstänker att det kommer bli en tuff vinter för hästfolket. Grovfoderpriser höjs pga höga dieselkostnader och gödselkostnader.. Höjda priser på strömaterialet pga .. ja jag antar dieselpriserna. Det kommer bli en dyr höst, vinter, vår.. Det är nu man blir smart med hur hästarna står på box och vilket foder de ska äta - för nu får man vända på slantarna. Tufft för ridskolor och annat men det är sånt man får leva med i dessa tider. 

Jag har en svag känsla av att mina grabbar kommer få vara ute länge detta år, för att jag måste hålla ner mina strömaterialkostnader. Det är tufft och dyrt att äga häst och jag som då har två blir det dubbel upp, då får man tänka om lite om hur de står installerade. Det kan bli så att just detta år blir det utehästar under hela vintern, vi får se..   Frisk luft har hästar aldrig dött av tack och lov. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar