lördag 16 juli 2022

Solfari ska ridas in NU

 Nu är det slut på ursäkter och annat.. Solfari ska ridas in NU. Jag har hållit lite på inridningen, dels för att jag tycker att han ska bli 4år först, sedan har han varit rätt valpig och liten men nu ska han ridas in. Nu är det slut på väntandet.

Jag började igår med att repetera genom att longera och kontrollera om han fortfarande förstår start/stopp-kommandon. Det gjorde han med bravur dessutom då ett sto longerades på samma ridvolt. 

Igår började på allvar med tömkörningen, så han förstår tygeltagen. Målet är att rida in bettlöst så jag gör allt bettlöst just nu.  Så jag tömkörde med longergjord och tömmar, svängde hit och dit och gjorde halt. Även här väldigt duktig och min stallkompis red samtidigt på ridvolten. 

Idag ska vi se om jag ska testa handhästning igen (förra gången då han var hingst försökte han bita sönder min häst och mitt ben) så han får se lite mer av livet än bara ridvolt, stall, hage. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar