fredag 9 oktober 2020

Skor av och skor på

 I onsdags kväll drog jag ut på en runda med stallkompisar.. Jag hade töltat en bit och valde sedan efter ca 3km att byta till trav. Red lätt och så kände jag att han kändes lite konstig så jag bytte sittben (ja, ska jag vara korrekt så bytte jag diagonalsida).. Men efter några steg kändes han även konstig där.. Så jag bröt av, vilket ändå måste göras för vi har kommit till vägens ände och kollade ner med lampan mot hoven. Det såg lite konstigt ut så jag satt av och vad ser jag?? Jo, båda (!!) framskorna är borta..  Jahap, 3.4 km promenad hem alltså och bara några metrar efter jag började gå hemåt så hittade jag skorna.


Sms:ade bästa hovisen som ringde upp morgonen efter och sa att han kommer dagen efter det. Han var inplanerad att komma på måndag men nu blev det fredagsmorgon istället. Så han dök upp och efter lite diskussion så valde vi att sätta på nya skor runtom utan sulor.. Jag fullkomligt älskar de sulor Teo använder just nu, silikonsulor 3mm, men med tanke på hur trasig ena hovväggen var efter vår promenad så valde vi att inte ha sulor alls. Vi får se hur det går.. 
Om ca 5 veckor kommer hovis igen


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar