fredag 24 mars 2017

Dags att satsa på Theodor

Jag har varit lite tveksam till Teo och vad han egentligen kan erbjuda mig. Brana är fortfarande den jag häst jag har i närminnet men hon var 6-12 år när vi tränade ihop och mycket fanns redan på plats. Teo är ju ung, fräsch, otränad och mer eller mindre knappt töltat på.  Men nu när vi har tränat tölt i några månader och jag känner att det finns flygande pass i honom så börjar jag se en chans till större tävlingar.

Jag satsar alltid helhjärtat och eftersom jag ber hästen jag rider på att satsa allt de har när vi tränar ihop så är det självklart att de måste må gott också.

Hela hästen ska må bra..
  • En mycket bra hovslagare har jag redan så den biten är löst.
  • Han ska få massage 1 gång per månad.
  • Jag ska träna för instruktör 1 gång per månad
  • Gott foder får han
  • Bra hage har han
  • Gott sällskap har han
  • Fin box har han med god ventilation
  • Och träningen är utstakad för året.
  • Hälsokontroll ska vi göra i maj
  • Likaså kontrollera tänderna i maj
  • Sadeln ska också testas i juni/juli

Så nu, NU SATSAR JAG allt jag har på min lille svarte tokstolle.. 
Såren efter Brana har läkt ihop men ärren finns kvar men NU är jag redo för dig, Theodor. Nu ska vi ha roligt ihop och träna tillsammans..

Första dagen
 Försäljningsbild
 Några månader med mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar