torsdag 15 december 2016

TÖLT !!

Nu har tölten satt sig i Teo!! Igår när jag red på volten så bad jag honom gå fram i tölt och minsann så töltade han. På köpet börjar formen komma också.. Det är inte klokt så fort hästar lär sig..

Märk väl att den här killen har bara travat i hagen som unghäst (enligt uppfödarna), jag köpte honom som 3-gångare, riskfullt men jag trodde på honom och så har jag lååååångsamt inväntat den laterala gångarten. Långsamt eftersom det har tagit ca 4.5 månader med lateral träning och så helt plötsligt så kom den!! Tölten..

Jag har inte haft bråttom, inte krävt så mycket förutom "grisepass"-skritt och bara väntat.. väntat.. väntat.. Och nu ville han själv tölta, på volt. Är det inte magiskt??

Visst har vi massvis kvar att göra men det är ändå en underbar känsla att lyckas hitta tölten.

Dröjer nog ett tag innan vi kan göra det här men jag ser fram emot många härliga töltstunder med min nye svarte valack..  Brana & Jag på bilden, Stormurmästerskapen i Vallentuna.

Duktig kille!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar