torsdag 11 februari 2021

Longering

 Igår ville jag longera mina pojkar för att se hur de rörde sig. Teo var vacker som alltid och lite busig. Bockade lite, ville springa iväg och busa och jag är inte den som bannar utan skrattar bara lite och låter honom busa.. Det är så sällan han är en buspojk så jag uppmuntrar honom faktiskt lite.. Trav och galopp blev det.. Vacker trav.

Sedan fick Solfari en runda också. JÖSSES!! Jag nästan grät och tappade hakan totalt. Jag har bara sett honom busa i hagen och då har han ofta stel struttig gång med någon sorts grisepass-steg. Men när jag longerade.. WOW!!! Trav med höga benlyft, mycket baktramp och fjädrande lätt gummiboll som var sååå vacker.. Sedan lite galopp och typ samma nivå där. Jag har aldrig sett en häst i mina ägor röra sig så otroligt fint. Det ska bli väldigt roligt att se hur han kommer bli i framtiden.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar