tisdag 24 november 2020

Stallplats finnes

 Då börjar sökandet efter en eller två personer med en eller två islandshästar som är intresserade av att stå hos mig.  Det är alltid lika jobbigt att söka eftersom man inte riktigt lär känna folk och deras beteende förrän efter några månader med alla säsongsbetonade arbeten, det är ju likadant för de som flyttar in - de ska lära känna mig.. 

Det är boxplats inkl hage. Jag vill helst ha valacker då jag har hingst själv men beroende på vem det är så kan sto också fungera. Fungerar bra för hästar som inte ska ha så mkt käk eller har eksem t ex då man kan ha häst på box året runt om så önskas. 

Jag släpper ut alla vardagar och gör allt som behövs, täcke på/av, lindor, flugspray etc. Man sköter sin egna mockning och sitt intag av sin häst själv men naturligtvis hjälper vi varandra om så behövs, om man är två hästar kan man alltid välja att ha hästarna ute dygnet om/året om..
Helger rullande in/ut-schema. Vi köper in hösilage tillsammans varje månad och strö köper man själv. Pris: 1375:- i kallhyra.. Men inkl foder+strö blir det vintertid ca 2000kr. Sommartid kan man välja att ha häst ute dygnet om från typ maj till oktober och då är det ju bara kallhyran som kostar, om man inte behöver stödfodra dvs. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar