måndag 17 februari 2020

Vila, Vind, Hage, Lektioner

Fredagen blev en riktig fixarkväll med väga hösilage, mocka boxar ordentligt, fixa i stallet osv. Ingen ridning men jag och min stallkompis passade på att träffas och snacka - väldigt viktigt för samhörigheten.

Lördagen hade jag frukosten för att vår lunchautomat har börjat bråka och jag hade lagat den hemma och skulle installera den igen i hagen. Den fungerade fortfarande inte.. Släppa ut hästar, mocka boxar och fixa allt inför insläppet, det tog lång tid så jag åkte inte hem förrän vid 11-tiden..  Sedan var det då årsmöte med Stormur på Såstaholm. Väldigt kul att träffa folk men att det bara kommer runt 20 personer när vi är ca 450 medlemmar är rätt krasst..

Söndagen var det lektionsdags och det var så roligt! Jag blir alltid lika inspirerad av att hålla lektioner.. Hemåt och pausa en stund för att sedan åka till stallet och ta in hela bunten, testa automaten som jag nu hade mekat (den fungerade!) och rida lite. Tränade bara lite mjukhet, följsamhet och reaktion. Gick riktigt bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar