tisdag 16 juni 2015

Sommartur med mamma & nilla & träningstänk

När jag kom till stallet så var mamma där.. Det visste jag, eller att hon skulle komma måndag eller tisdag men det är alltid kul när hon dyker upp. Utan Molle dock så Ida kanske blev lite besviken men mamma dög bra som ersättare..
Här är vi hemma hos mig men som ni ser så älskar Ida att pussas, mamma ser inte så munter ut dock..

Nilla & Jag hade fått det lyxigt då mamma hade mockat åt oss, så vi behövde bara gå ner och hämta hästarna.. Sedan drog vi ut på en liten tur med alla 3 hästarna, roligt var det.

Lyx nr 3 var att få fika.. Mamma hade med sig kaffe och bullar så vi tog en härlig fika, efter det att vi hade kånkat upp 8 halmbalar från hagen.. Vi behövde ta in dem och slänga hälften och Kjartan fick några i sin box. I normala fall står våra hästar på torv men Kjartan är undantaget, han fick halm igår. 

Sedan fodrade vi hela bunten och så åkte vi alla hem. Härlig kväll.

Träningstänket.. Just ja.. Det blir till att börja med att köpa någon sorts träningsoutfit. Vanlig träningsoverall funkar och ett par vettiga gumpaskor. Jag, som är ganska storbystad, behöver rejäl "tuttkasse" så där har jag köpt en beprövad typ: Stay in Place - Zip Superactive. Det är min rid-bh och allt sitter totalt blickstilla och blir platt/tilltryckt - precis så jag vill ha det. 

Och så har frukosten börjat förändras.. Från vitt bröd (Pågens) och kaffe till havregrynsgröt.. 
Sakta men säkert............

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar