onsdag 18 januari 2017

Morgonens chock..

Jag, som alla andra, är bunden vid rutiner. När jag kommer till stallet börjar jag alltid med att gå ut till hagen, lägga ut frukosthö, rigga lunchhö i hagen, ta bort frostlocken på vattnet och så gå med de tomma ikeasäckarna till stallet. Tända all belysning, gå in i isis-delen, lägga undan de tomma ikeasäckarna och så gå till stora delen och fodra alla stora hästar. Därefter sätter jag på täcken på mina och så tar jag ut dem, för att sedan gå tillbaka till stallet, sätta betfor, sopa gången och så ge de stora kraftfoder. Släcka isis-stallet och åka till jobbet.

Men idag var det annorlunda. Jag gjorde allt som vanligt och så skulle jag börja fodra de stora och...
En av ponnisarna var borta i stora stallet! Jag kastade mig mot boxen och tittade in. Han kanske sov eller nåt? Slängde ett öga ner hela gången för att se om han hade kommit lös och stod där istället.. Näää.. Rymt? Stulen? Bortrest?? Många tankar hann virvla i huvudet tills....

jag upptäckte att alla stora hästar var borta. Just ja.. En dag i veckan fodrar en person hästarna och släpper ut dem mycket tidigare.. Hon hade fodringen idag.. *fniss*

Snacka om att jag vaknade upp från min morgondimma och rutin..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar