torsdag 5 januari 2017

2 mycket pigga herrar

När jag hade mockat, sopat, vägt hösilage, förberett för herrarna i boxarna så var det dags att gå till hagen och hämta dem.. trodde jag.

De galopperade fram och tillbaka längs med hagarna, heta, nervösa, pigga och kunde inte stanna upp. Jag försökte närma mig men då ökade de tempot och såg så där underbara ut som bara hästar kan göra. Så, det var till att stå och titta på dem medan de sprang fram och tillbaka i hagarna. Efter ungefär 5 minuter kunde jag ta Teo men jag valde (för första gången!) att inte ta båda samtidigt utan ta dem en och en. För så "på tårna" var dem.

Så in med lille Teo först och sedan tillbaka till hagen för att hämta Kjartan, som töltade hela vägen in till stallet!?! Och han ska vara 31 år gammal.. jo jo..

De fick äta en stund och sedan tog jag ut båda, efter varandra förstås, och longerade dem. Om de är så där pigga behöver de motioneras..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar