onsdag 4 januari 2017

Då var julen förbi

Åhh, vilken härlig julledighet jag har haft.. Det har varit lugnt, skönt och mycket hästigt.

Jag har blivit ensam i "mitt"kollektiv då sista isis-personen flyttade med sina 2 ston. Tråkigt, men som jag alltid säger 100% kollektivt passar inte alla och dit hästarna flyttar är det mycket mera lyx.
Så, nu får jag ta hand om mina hästar helt själv, vilket faktiskt är ganska enkelt eftersom jag har automater.

Mina pållar får frukost av mig, lunch av automaten, insläppshö av mig, lite på kvällen mat av mig innan jag åker hem och så fodrar automaten senare på kvällen. 
M a o 5 fodringpass per dag!! 

Mina lunchautomater. När det går 1 häst/hage så behöver öppningen inte vara stor och inte heller behövs några speciella vinschar.. Här är det vanliga fjädergrindar med inköpta mekaniska automater, så jag är inte heller beroende av ström.


Fotat från andra hållet och lite närmare.. 

 Och så i boxen... Den hänger i luften, helt egenhändigt gjord av mig förutom själva automatdelen
 När timern slår av så rasar maten ner.. 

Ridit en massa har jag gjort också.. Både i ridhuset och ute och i paddock. Vi har verkligen börjat hitta tölten även om den är lite vinglig ibland, lite grisepassig ibland och lite ur form.. Men det börjar bli lättare.. Jag blir alltid överlycklig när jag har ridit lille Teo.. som är hög, äter massvis (10kg) och är smal..


Kapat ved hann jag med också under ledigheten. Skönt att ha ett litet förråd om strömmen går.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar