onsdag 29 mars 2017

Inget intresse för att stå hos mig....

Det verkar inte som om någon är intresserad av att stå hos mig.. Mycket tråkigt då jag saknar sällskap av likasinnade samt att mina killar behöver lite sällskap i hagen. Men men, jag klarar mig. Jag har många automater samt mycket härliga stallkamrater (i form av stora hästarnas ägare) så det går ingen nöd på mig.  Men jag kommer sluta söka efter isisar nu..

Jag får väl helt enkelt sköta mig själv, brukar inte vara något stort problem för mig. Det enda jag oroar mig för är när det väl är Kjartans tid att vandra vidare.. Förhoppningsvis kommer det inte ske på många år men han är ändå 31 år och blir inte yngre. Vad ska jag göra då? För jag trivs väldigt bra här på Toftesta och det är nära och bra till/från hemmet och lagom billigt för mig, så jag har råd att åka på kurser, tävla osv.  Jaja, den dagen den sorgen..

Nu har jag en bra rytm på mina dagar för mina pojkar.. Kanske är jag lite storhästig i mitt tankesätt men jag har faktiskt en äldre herre som måste skötas väl..

Morgonfodring 05:30-06:30. Varenda dag - helg som vardag, sommar som vinter.
Fodra alla stora hästar, sätta på ev. täcken på mina, ut med dem i hagen, ge dem hösilage i hagen, rigga lunchhage vid behov. Mocka mina boxar, rigga inför insläppet till dem.

Insläpp/Kvällsfodring 16:00-19:00 Varenda dag - helg som vardag, sommar som vinter.
Ta in pojkarna, ge dem kraftfoder & grovfoder inne i boxarna. Borsta, rida, longera, sköta. Rigga automater i boxarna eller ge dem kvällsmaten (beror på hur snabb jag är i stallet). Släcka..

Den enda skillnaden är att på vintern kommer de in tidigare, alltså vid 16-17 medan på våren/sommaren så kommer de in senare..eller får vara ute dygnet om och komma in en liten stund på eftermiddagen. Men som sagt, det är väldigt skönt att jag har automat i hagen och i boxarna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar