måndag 18 augusti 2014

3 dagar kvar..

Tills Brana ska in på kliniken igen, Evidensia i Täby och träffa Henrietta Talts.. Veterinären som har följt med oss det här året under senskade-historian..

Det har gått från i maj månad "dags att bestämma vad du ska göra i framtiden med din häst".. till juli månad "vad det ser fint ut, du kommer garanterat kunna rida henne på allvar igen i augusti"..

Hennes ringband är fortfarande svullet, litegrann men jag undrar om det inte kommer bli kroniskt där nu.. Då allt annat ser jättefint ut. Vi får se vad som händer. Nervös är jag.. Rida vill jag, tävla vill jag.. men det måste ske på en 100% fräsch häst, inget annat funkar för mig.

Henrietta har varit suverän under besöken, berättat massvis, varit klar och tydlig med vad som gäller.. Såå, nu håller jag alla tummar och allt annat som ger tur för att prognosen är mycket god..

3 kommentarer:

  1. Håller tummarna :-)
    Lotte

    SvaraRadera
  2. Henrietta har jag också haft när min häst varit skadad, hon är bra!

    SvaraRadera
  3. Jag har också varit hos Henrietta (då på Stav), med Stigur.
    Hon var mycket förtroendeingivande!

    SvaraRadera