måndag 20 mars 2017

Tuff vecka

Det var en tuff vecka den som var.. Nu minns jag hur tungt det var att gå i skolan, för jag hade praktiska prov varenda dag samt 3 prov på fredagen varav 2 teoretiska. Inte lätt inte. Men nu är det gjort och jag hoppas jag blir godkänd..

Hästarna har fått vara lite under veckan eftersom jag helt enkelt inte har hunnit med. Att gå på kurs hela veckan och jobba samt sköta hästarna och huset.. Då får något "lida" och hästarna fick ledigt men jag tror inte de klagar.

I lördags hämtade jag mamma hemma hos dem och vi drog iväg till Byggmax för att köpa lite trall hem till mig. Fullastade med trall begav vi oss hemåt och lastade av allt och åt lite lunch. Sedan stallet. Vi tog en härlig runda i solen med glada hästar..


Vi kom på att Kjartan, som ändå är lite äldre, mår gott av att stå och pausa under turerna så det blev 2 stycken stillastående pauser på ca 5-10 minuter. Mycket bra övning för Teo som än så länge har lite för mycket "pirr" i kroppen och kan inte riktigt stå still. 

Söndagen blev en snabbis i stallet på morgonen för att fodra de stora, släppa ut mina och mocka åt mina.. Men sedan åkte jag hem för att slita upp trallen som ska bytas ut. Man ska inte spika fast trall.. Lär er det! Ett rent hästjobb att få loss och dessutom skadas nästan varenda trallbräda då man måste kränga loss dem från spikarna och reglarna. 

Men nu är det gjort!! 

 Trall före..
Borttaget.. Brädorna som ni ser under är förvaring av material som jag kan behöva..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar