fredag 31 mars 2017

Visning, Ridning, Longering

Det var mig ett väldans tryck på stallet just nu. Jag visar stallet för den ena personen efter den andra, vilket är väldigt roligt. Vi gillar att få stallet fullt och snart är det precis så.  Så igår visade jag stallet igen för en kvinna med 2 halvblodsston - vi får bara hoppas på att hon gillade stallet.
Islandshästar verkar lysa med sin frånvaro men vad gör det?? Stallet blir fullt ändå.

Efteråt så satte jag på Teo grejerna och drog ner på ridvolten. Vi övade massvis med åttavolter i trav, skritt, tölt och så stor volt i galopp. Mycket roligt och han gick väldigt bra.
Kjartan fick sig en longeringsrunda på ridvolten också.

Sist i stallet, som vanligt numera eftersom jag tränar 2 hästar, så det blev jag som kvällsfodrade. Underbart att höra hästarna humma och det största betyget var när Kjartan hummade när jag kom med kvällsmaten.. Det är inte ofta jag hör honom humma så det värmde mitt hjärta massvis.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar